Školní rok 2017/2018

Úřední hodiny o prázdninách

V době letních prázdnin 2018 je úředním dnem

každá středa (kromě 18. 7. 2018),

vždy od 8:00 do 13:00 hodin.

O prázdninách bude kancelář ředitele až do odvolání umístěna na "velké" škole (čp. 85).

Vaši návštěvu školy raději předem dohodněte na telefonním čísle 775 553 918.

Děkuji za pochopení.                               Robert Kohout, ředitel školy

SLAVNOSTNÍ VYŘAZENÍ ŽÁKŮ DEVÁTÉ TŘÍDY 2017/2018

V pátek 29. června 2018 jsme se slavnostně rozloučili s letošními deváťáky

v Parku Generála Mareše. Gratulace k absolvování základního vzdělání žáci přijímali nejen od pana ředitele R. Kohouta, ale také od pana starosty

M. Krameše. Žáci si odnesli pamětní listy, krásné růže a na památku se zapsali do kroniky obce Kosova Hora.

Videa zde.

POSLEDNÍ ZVONĚNÍ ŽÁKŮ 9. TŘÍDY

Dnes 28. června poslední školní den si žáci deváté třídy připravili pro své spolužáky, spolužačky i učitele poslední zvonění. Rozloučili se se všemi učiteli vlastními básničkami a současným osmákům předali pozici deváťáků na další školní rok.

A zítra hurá pro vysvědčení! :)

Videa zde.

ŠKOLA V PŘÍRODĚ - 5. den (čtvrtek 21. 6.)Poslední den našeho pobytu v přírodě jsme opět vstávali do slunného rána. Čekalo nás nejen sbalení zavazadel, ale hlavně vyhodnocení pobytové hry. Zvítězila posádka Černých panterů, avšak o nalezený poklad jsme se společně rozdělili jako správní trosečníci. Naposledy jsme zamávali našemu již probádanému ostrovu a pospíchali domů, protože všude dobře, ale doma nejlépe! Fotky zde.

ŠKOLA V PŘÍRODĚ - 4. den (středa 20. 6.)Dnešní den probíhal podle zajetého rozvrhu. Během dopolední výuky jsme hodnotili povedené akce uběhlých dní, ti mladší pomocí obrázků, starší se pokusili o slohové cvičení ve skupinkách. Druháci si výuku obohatili pantomimou na téma zvířata a profese. Po cvičení mozkových buněk jsme si šli rozcvičit svá těla do bazénu. Odpoledne jsme pokračovali v naší pobytové hře. Posádky získaly další body a vyznačovaly nová prozkoumaná území na mapě. Poté nacházely pozůstatky lodí dávných obyvatel, z nichž sestavovaly nová plavidla. Den byl zakončen námořnickou diskotékou. Fotky zde.

ŠKOLA V PŘÍRODĚ - 3. den (úterý 19. 6.)

Ráno proběhla opět výuka v jednotlivých třídách. Po snídani žáci 3.-5. třídy skládali pohádky, které obsahovaly všechna vyjmenovaná slova. Na nejlepší z nich se můžete těšit v právě připravovaném časopise Kosák. Všichni si také stihli zahrát bowling i osvěžit se v bazénu. Odpoledne si děti zahrály námořnické hry, změřily své síly v přetahování lana, poznávaly pirátské symboly a objevovaly pozůstatky dávných civilizací na nejvyšším vrcholu ostrova.

Fotky zde.

ŠKOLA V PŘÍRODĚ - 2. den (pondělí 18. 6.)

V dnešním parném dopoledni jsme se po ranní výuce osvěžili v hotelovém bazénu. Druháci si udělali přírodovědnou vycházku do blízkého lesa. Díky vyčerpávajícímu programu nám zcela vyhládlo, takže jsme s chutí spořádali výborný oběd. Odpoledne nás čekalo další objevování záhadného ostrova. Vyrazili jsme dobývat nová území v okolí tábořiště.

ŠKOLA V PŘÍRODĚ - 1. den (neděle 17. 6.)

Letošní školu v přírodě jsme zahájili slunnou nedělí. Po ubytování v hotelových pokojích si nás přebrali instruktoři, se kterými jsme si zahráli několik seznamovacích her. Poté jsme se podle povolávacích listin rozdělili do skupin ke kapitánům a začali jsme dobývat a objevovat náš tajuplný ostrov.Fotky zde.

ZAHRADNÍ SLAVNOST

Rodiče, přátelé školy i široká veřejnost se v pátek 15. června odpoledne sešla v Parku gen. Mareše. Rada rodičů ve spolupráci se školou a obcí zde pořádala Zahradní slavnost. Na programu bylo vystoupení žáků jednotlivých tříd z úspěšného školního pořadu "Tvoje tvář má známý hlas". Obecenstvo mohlo zhlédnout nejlepší příspěvky z minulých ročníků i vystoupení zcela nová. Poté byly pro žáky školy, jejich kamarády i rodiče připraveny zábavné atrakce v režii učitelů. Rada rodičů přichystala zdarma pro každého žáka školy občerstvení - limonádu, zmrzlinu a grilovanou klobásu, obětavé maminky nachystaly a přinesly sladké i slané dobroty. Velmi děkujeme všem, kteří přidali ruku k dílu a podíleli se na přípravě zdařilé akce!

Fotky zde. Videa zde.

OSMIČKA A DEVÍTKA NA ČASTOBOŘI

Fotky zde.

MOBILNÍ PLANETÁRIUMVyužili jsme zajímavou nabídku Mobilního planetária, které nás navštívilo v pátek

8. června. Prvňáci se třeťáky zhlédli pořad nazvaný "Život stromů", druháci putovali "Se zvířátky do vesmíru". Čtvrťáci s páťáky zjistili, "Kam se ztrácí tma" a šesťáci a sedmáci se poučili o klimatických změnách. "Neuvěřitelný vesmír" virtuálně navštívili osmáci s deváťáky.

Návštěva žáků 1. a 2. třídy v Městské knihovně Sedlčany

V úterý 5. června se naši nejmenší školáci vypravili do knihovny v Sedlčanech, kde si pro ně paní knihovnice připravily pořad věnovaný dětským knížkám. Prvním úkolem dětí bylo vybrat z hromady knih tu, která je něčím zaujala. Společně se pak měly postupným vyřazováním knih dobrat k jedinému knižnímu titulu. V našem případě vyhrála Encyklopedie fotbalu. Následovalo přečtení ukázky z knihy "Agus a příšerky", ve které se děti seznámily s klukem Agusem a jeho maňáskovým kamarádem panem Flatem. Protože pan Flat miluje přirovnání, dával dětem různé hádanky. Jestlipak víte, co znamená, když se řekne: "Vezmi nohy na ramena!" nebo "Přestaň chodit kolem horké kaše." Sice jsme nevěděli přesně  všechna přirovnání, mnohá z nich jsme však dokázali odvodit. Závěrem děti dostaly kreslená pravidla chování v knihovně a pozvánku k dalším návštěvám. Děkujeme pracovnicím knihovny za krásně zpracovaný pořad!Fotky zde.

SBĚR PAPÍRU A PLASTOVÝCH VÍČEK

V týdnu od 21. května do 25. května škola pořádala sběr druhotných surovin - papíru a plastových víček. Sběrové tabulky můžete zhlédnout zde a vyhodnocení sběru zde

Pohádkový les ke Dni dětí

Páteční Den dětí zpestřili svým mladším spolužákům deváťáci, kteří pro ně připravili Pohádkový les. Nejprve děti potkaly dvě krásné, avšak smutné paní z blízkého Červeného Hrádku. Rozveselil je pouze ten, kdo jim pomohl sestavit seznam jejich oblíbených, ale poztrácených věcí. Tom a Jerry si lámali hlavu nad obrázkovým rébusem, který děti hravě vyřešily. Následovalo setkání s loupežníkem Rumcajsem a jeho synem Cipískem. Ti zase potřebovali naházet kukaččí vejce do klobouku, aby je poté mohli roznosit po hnízdech v Řáholci. Pejsek s Kočičkou nemohli najít dobroty do jejich úžasného dortu, Pat a Mat potřebovali mít jasno, jaké nářadí vlastně mají a děti jim musely ukázat, jak lze na pouhé 4 údery zatlouct hřebík. Dvě princezny dávaly dětem hádat, které předměty náleží které pohádce, Bolek a Lolek si vyzkoušeli obratnost dětí. U Dlouhého, Širokého a Bystrozrakého musely děti rozluštit několik hádanek. Všichni dostali na závěr Pohádkového lesa sladkou odměnu a ti, co splnili pohádkové úkoly na 1* ještě něco navíc!

Cyklistické závody s klubem DA-BA

Povltavský sportovní klub DA-BA si pro žáky 1. stupně připravil ve čtvrtek              31. května v rámci dopravní výchovy již tradiční cyklistické závody. Fotky zde.

Čtyřka s pětkou a sedmička byly také v hlavním městěVe středu 30. května se na výlet do matičky Prahy vydala společně 4., 5. a 7.třída. Naše cesta začala na Wilsonově nádraží, odtud jsme se přesunuli na Václavské náměstí a ulicí Na Příkopě až na Náměstí Republiky, kde u Prašné brány začíná „Královská cesta“. A tak naše kroky po stopách králů vedly ve směru: Celetná → Staroměstské náměstí → Karlova ulice → Karlův most (kde jsme si každý něco přál u sochy sv. Jana Nepomuckého) → ostrov Kampa (zde jsme si v parku udělali malou občerstvovací zastávku) → Malostranské náměstí → Nerudova ulice → Hradčanské náměstí → Pražský Hrad, kde jsme naše putování zakončili. A protože jsme k Hradu přišli v celou, měli jsme možnost vidět střídání hradní stráže, což byl pro děti velký zážitek. Po předchozích parných dnech jsme se malinko obávali o počasí – předpověď hlásala vedra a následné bouřky, avšak počasí stálo na naší straně a výlet se vydařil.

Fotky zde.

Osmáci a deváťáci na Pražském hradě

Poslední květnové úterý, za krásného počasí, žáci osmé a deváté třídy uskutečnili vycházku za historickými pamětihodnostmi Prahy. Při první zastávce si prohlédli Staroměstské náměstí, pokračovali kolem Betlémské kaple na Karlův most a dále Nerudovou ulicí na Pražský hrad. Zde navštívili Starý královský palác, expozici - Příběh Pražského hradu, baziliku sv. Jiří, Zlatou uličku,  katedrálu sv. Víta a Rožmberský palác.

Sedlčanská T-ballová liga

Turnaje školního T-ballu, pořádané softballovým klubem Pegas Sedlčany, se již tradičně odehrály v měsíci květnu. V kategorii T-ball micro nás 23. května reprezentoval tým z 2. a 3. třídy, který se umístil na 4. místě. Hned další den, ve čtvrtek 24. května, odjeli hájit barvy naší školy vybraní žáci ze 4. a 5. třídy v kategorii T-ball mini. Ti vybojovali úžasné 2. místo! Jarní T-ballovou ligu zakončilo v pátek

25. května utkání družstva žáků ze 6. a 7. třídy v kategorii T-ball maxi. Ve vítězném souboji s 2. ZŠ Propojení se naši borci probojovali na 3. místo! Všem zúčastněným žákům blahopřejeme a děkujeme za výbornou reprezentaci školy!

Fotky zde.

Šestka v PrazeV úterý 22. května jsme se my, žáci šestého ročníku, za krásného, slunného počasí vypravili na výlet do Prahy, abychom v  prostorách Křižíkových pavilonů na Výstavišti v Holešovicích zhlédli stovky exponátů v rámci velkolepé výstavy Mumie světa. Po absolvování výstavy jsme se tramvají přesunuli na Malou Stranu a dále pěšky pokračovali k nástupišti lanovky směřující na vrch Petřín. Zde, posilněni svačinkami od maminek a osvěženi zmrzlinou, jsme nabrali energii potřebnou pro zdolání 299 schodů vedoucích na vrchol Petřínské rozhledny. Odměnou za námahu nám byl krásný výhled na celou Prahu z ptačí perspektivy. Výbuchy smíchu v nás vyvolala návštěva Petřínského zrcadlového bludiště při pohledu do některého z 38 zakřivených zrcadel. Po jeho návštěvě jsme se již pomalu odebírali na vlak a plni pozitivních dojmů se vraceli domů.

Ochrana člověka za mimořádných situací

Poslední dubnové pondělí, které letos vyšlo mezi víkendem a Svátkem práce, jsme využili k uskutečnění projektu na téma ochrany člověka v situacích, jež nejsou zcela běžné, ale do nichž se každý z nás může dostat. Děti si na jednotlivých stanovištích vyzkoušely sbalení evakuačního zavazadla v případě nečekané události, orientaci v terénu i na mapě, čtení turistických značek, zvládání náročného terénu simulovaným přechodem řeky pomocí lan, volání na tísňové linky, pomoc zraněnému kamarádovi a resuscitaci člověka nepřímou srdeční masáží. Seznámily se s Morseovou abecedou i jejími nouzovými signály. Zpestřením celé akce byla jistě střelba ze vzduchovky a hod granátem na cíl. Na stanovištích byla jednotlivá družstva žáků bodově ohodnocena a v závěru první části projektu bylo vyhlášené a odměněné nejúspěšnější z nich. Stalo se jím družstvo číslo 3 ve složení: Martin Jícha, Martin Bursík, Michal Skála, Denisa Bartošová, Petr Moudrý, Eliška Pánková, Adéla Drážďanská, Tereza Zamrazilová, Vojta Pittner, Tadeáš Turek a Niky Drážďanská.

Naši akci přijeli podpořit také členové místního Sboru dobrovolných hasičů. Povídání o jejich záslužné práci, následná beseda se žáky a předvedení hasičské techniky se bezesporu stalo "zlatým hřebem" projektu. Děkujeme jim

za ochotu a trpělivost, kterou nám věnovali a těšíme se na další spolupráci!

Pod dozorem hasičů jsme ještě stačili podpálit oheň pod čarodějnicí. Žákům 1. stupně poté končila výuka a starší žáci si odešli změřit své síly do tělocvičny, kde pro ně byl nachystaný turnaj ve vybíjené. Barometrem zdařilé akce se stalo hodnocení žáků vyjádřené slovy: "Jóó, bylo to supér!"

Ředitelské volno

V souladu s § 24, odst. 2, zákona č. 561/ 2004 Sb. (školský zákon)                                   vyhlašuji z provozních důvodů

volný den pro žáky školy v pondělí 7. května 2018.

Obědy ve školní jídelně byly hromadně odhlášeny.

Robert Kohout, ředitel školy

NÁVŠTĚVA PŘÍBRAMSKÉHO DIVADLA

Žáčci z 1., 2, a 3, třídy se ve čtvrtek 19. dubna vydali na výlet do Příbrami. Cílem jejich cesty byla návštěva příbramského divadla, v němž zhlédli pohádku s názvem "Strach má velké oči". Veselé představení plné písniček bylo pro všechny pěkným kulturním zážitkem.

McDonald´s Cup

Naši malí fotbalisté vyrazili ve středu 18. dubna 2018 do Sedlčan na "Taverny" změřit síly s některými z okolních škol. Hráči obou družstev z Kosovky nám rozhodně ostudu neudělali. Mladší kluci z 1., 2. a 3. třídy se statečně prali o výsledek s oběma velkými sedlčanskými školami, nakonec po prohře v prvním a remíze v druhém utkání skončili v tabulce s horším skóre třetí se ztrátou jediného gólu na "Propojku". Hochům ze 4. a 5. třídy se dařilo o trošku více, když v prvním zápase s 1. ZŠ (pozdějším vítězem skupiny) dvakrát vedli, ale nakonec byl výsledek nerozhodný 2:2. Po porážce od 2. ZŠ Propojení ve druhém duelu si naši chlapci spravili střeleckou chuť s jesenickou základkou, jejíž gólman lovil míč 10x ze sítě. I přes solidní výsledky z toho bylo "až" 3. místo v konečné tabulce.

Všichni kosohorští kluci za bojovný výkon zaslouží velkou pochvalu, i když nedosáhli na lepší umístění. Děkujeme též panu učiteli Petru Novotnému z 1. ZŠ za perfektní organizaci turnajů.

Fotky zde.

UKLIĎME ČESKO, UKLIĎME KOSOVKUV pátek 13. dubna jsme se v rámci akce "Ukliďme Česko" pustili do úklidu naší obce a jejího okolí. Školáčci z 1. až 3. třídy se vydali čistit Obciny, čtvrťáci s paťáky prošli alej Na Dražkách a Kalvárii, šestka se sedmičkou vyčistily okolí rybníka u hřbitova, čističky odpadních vod a areál bývalého zemědělského družstva, osmička s devítkou zamířily směr Lavičky. Každá skupina obdržela pytle, do nichž třídila odpad (plasty, sklo, kovy - plechovky, papír, směsný odpad). Naplněné pytle nechávali žáci na vybraných místech a zaměstnanci obce je poté svezli k dalšímu odpadu.

Nejdříve práce, potom zábava - nejdřív úklid, potom hry a opékání. Po náročné práci jsme se sešli na školní zahradě k odpočinku, zábavě a opékání přinesených dobrot. Z vykonaného díla jsme měli všichni dobrý pocit. Naše obec je díky nám zase trochu hezčí a my ve škole doufáme, že jsme udělali další krůček ve výchově k zodpovědnosti k životnímu prostředí!

TURNAJ MLADŠÍCH ŽÁKŮ VE VYBÍJENÉPouhé dva dny po vítězství čtvrťáků a páťáků se na turnaj do Sedlčan vydali i žáci

2. a 3. třídy. Školu jeli z 2. třídy reprezentovat Denisa Bartošová a Kuba Vávra, ze

3. třídy byli vybráni Anička Jiráčková, Monča Zamrazilová, Nina Pánková, Aneta a Šimon Šťovíčkovi, Matěj Macháček, Tomáš Rataj, Lukáš Rambousek a Jakub Hlaváček. V zápase se ZŠ Propojení prohráli o jeden bod, čímž postoupili do nižší skupiny, ale i přesto DOKÁZALI VYBOJOVAT KRÁSNÉ 3. MÍSTO!

Fotky zde.

TURNAJ VE VYBÍJENÉV úterý 10. dubna se starší žáci 1. stupně zúčastnili turnaje ve vybíjené, který pořádala 1. ZŠ Sedlčany pro školy regionu Sedlčanska. Zúčastnilo se celkem deset týmů ze Sedlčan, Jesenice, Petrovic, Krásné Hory, Chlumu, Sedlce-Prčice a Dublovic. Naši žáci nastoupili ve složení: Anna Jiráčková(3. tř.), Michal Stibor, Ondra Špánek, Lukáš Trmal, Petr Macháček, Rozárie Řeháková (4. tř.) a Šimon Macháček, Filip Rambousek, David Král, Nikola Skořepová, Adéla Vávrová, Eliška Pánková (5. tř.). Smíšená družstva byla rozdělena do dvou skupin a nakonec se nejlepší z obou skupin utkalao vítězství. Jako první proti našim nastoupil tým ze ZŠ Sedlec-Prčice, který jsme s přehledem porazili. Přesto si kosohoráci udrželi respekt k ostatním soupeřům a snažili se nedělat zbytečné chyby, proto zvítězili i proti dalším dvěma týmům. Malinko škobrtli při zápasu se ZŠ Propojení Sedlčany, kdy byl výsledek nerozhodný a při „náhlé smrti“ jsme prohráli (7:8). I přes toto zaváhání jsme naši skupinu vyhráli.

Finále proti Krásné Hoře bylo velmi napínavé. V prvním poločase se počet vybitých shodoval (3:3), ale ve druhé půlce jsme dokázali zabrat a potěšit tak třídní učitelku i pana ředitele, který v hodinách tělesné výchovy hru nacvičoval. VYBOJOVALI JSME 1. MÍSTO!

ZÁPIS DO 1. TŘÍDY

V pátek 6. dubna jsme ve škole přivítali předškoláky a jejich rodiče. Důvodem jejich návštěvy byl zápis do 1. třídy. Po úvodním vyřízení formalit proběhly motivační pohovory ve třídách, kde se novým žáčkům věnovaly paní učitelky z 1. stupně.

Naši budoucí prvňáčci byli velmi šikovní, a proto byli odměněni sluníčkovou medailí, sladkostmi, drobnými dárky a upomínkovým listem. Přejeme jim, aby se jim ve škole dařilo stejně dobře jako u zápisu a hlavně, aby u nás byli spokojení!

Fotky zde.

Seznam přijatých dětí zde.

ŠKOLA NANEČISTOJiž podruhé nás v tomto školním roce navštívili naši předškoláci, aby si vyzkoušeli, jak to ve škole chodí. Za pomoci kamarádů prvňáků řešili úlohy z matematiky, prvouky a psaní. Na závěr jsme si společně zahráli a zazpívali jarní písničku. Těšíme se, že naše šikovné kamarády přivítáme u pátečního zápisu!

DEN NARUBYTímto názvem jsme se členy školního parlamentu nazvali středu 28. března, kdy si vybraní žáci z 2. stupně vyměnili role s učiteli a odučili dvě vyučovací hodiny v 1. až 5. třídě. Všemu předcházela důkladná příprava a konzultace s vyučujícími o probíraném učivu. Jak náročné je povolání učitele na 1. stupni si v 1. třídě vyzkoušely Hanča Vyskočilová a Nikča Drážďanská, ve 2. třídě si  zaučily Marťa Endrstová s Terkou Zamrazilovou, 3. třídy se ujaly dvě Terezky - Čejdová a Nouzecká. Ve 4. a 5. třídě střídavě vyučovali Jára Loch s Aničkou Nermuťovou

a Milan Barták v týmové spolupráci s Michalem Jiráčkem. Všichni vyučující dostali od svých žáků podtrženou jedničku!

VELIKONOČNÍ TROJBOJ

V úterý 27. 3. 2018 se vybraní žáci zúčastnili v Sedlčanech Velikonočního trojboje, ve kterém na ně čekaly tyto disciplíny – hod medicinbalem, trojskok snožmo z místa, driblování 40 m na čas.  Nejlépe si vedla Eliška Pánková, která obsadila překrásné druhé místo. Gratulujeme!

Výsledky zde.

CARMINA

V úterý 27.3. se žáci 2. stupně zúčastnili recitační soutěže CARMINA v Sedlčanech. I přes velkou konkurenci recitujicich obdržel krásné 3. místo Jaroslav Loch a za přednes básně Kolovrat si  odnesla Aneta Chabova čestné uznání. Všem žákům patří velká pochvala za reprezentaci naší školy.

Fotky zde.

SEDLČANSKÁ RŮŽEVe čtvrtek 22. března se vydali vítězové školního kola recitační soutěže do Sedlčan, kde probíhala  regionální soutěž v recitaci, nazvaná Sedlčanská růže. Na 1. Základní škole Sedlčany změřili své síly nejlepší recitátoři okolních škol. Ačkoliv se naši neumístili na předních místech, bojovali statečně a za výbornou reprezentaci školy jim patří veliká pochvala!

ŠKOLNÍ KOLO RECITAČNÍ SOUTĚŽEVe středu 14. března změřili své síly vybraní recitátoři z 1. - 5. třídy na školním kole recitační soutěže. V nejmladší kategorii zvítězil Pepík Vilas, 2. místo obsadil Adam Pejřimovský a třetí byl Martin Jícha. Čestné uznání si za pěkný přednes odnesla Ája Skořepová. V kategorii 2. a 3. třídy se nejlepším recitátorem stal Patrik Fekete, 2. místo získal Jakub Vávra a na 3. místě skončila Eliška Benešová. Čestné uznání dostala Eliška Pecháčková. Nejstarší kategorii obsadili žáci 5. třídy: 1. místo - Adéla Vávrová, 2. místo - Filip Rambousek a 3. místo - Ondřej Pittner. Čestné uznání putovalo za Ondrou Špánkem do 4. třídy. Ocenění přednášející jsou nominováni na regionální recitační soutěž do Sedlčan. Držíme jim pěsti!

PIRÁTI VE ŠKOLETen, kdo si udělal čas a navštívil naši školu dne čtrnáctého, měsíce března, léta páně MMXVIII, ocitl se mezi piráty. Středeční odpoledne plné dobrodružství

a zábavy přilákalo naše kamarády z mateřských škol. Ti si mohli vyzkoušet ulovit žraloky pro pirátskou bandu, zahrát si pirátské pexeso, přejít přes rozbouřený oceán a postavit pirátům loď, ochutnat skromnou krmi uklohněnou v pirátské kuchyni, pomoct rozdělit pirátům poklad i zavázat správné pirátské uzly,

rozhodnout, které věci jsou pro pirátskou chásku nezbytně nutné, projít bludištěm

a poslepu uhádnout, co skrývá pirátská truhla. Ukázalo se, že mezi našimi malými kamarády je ukryto spoustu nadějných pirátských vlků a že rozhodně mají

k pirátství velké vlohy, neboť všichni zdolali kruté nástrahy a ke kapitánovi R. Cockovi došli bez ztráty na životech. Na kapitánském můstku byli za své hrdinství odměněni zlatým dukátem

a nefalšovaným pirátským diplomem. Na závěr odpoledne si malí piráti zaskotačili na pirátské veselici.

Fotky zde.

ŠKOLNÍ PLES - FOTOGALERIESouhrnný záznam plesu Rady rodičů konaného 23.února 2018

v sále v Prosenické Lhotě si můžete prohlédnout v galerii

zpracované od fotografa Kamila Novotného ZDE.

VIDEO ŽÁKŮ 9. TŘÍDYLetošní absolventi představili na plese Rady rodičů, který se uskutečnil 23. února 2018 v Prosenické Lhotě, třídní vzpomínkové video. Ještě jednou velice děkujeme manželům Valentovým z Kosovy Hory za jeho zpracování.Video si můžete prohlédnout  ZDE.

ŠKOLNÍ PLESDlouho očekávaným dnem byl pro žáky 9. třídy pátek 23. února, kdy se konal pod záštitou Rady rodičů školní ples. Pozvání na ples přijali nejen rodiče deváťáků, kteří na něm byli slavnostně šerpováni jako absolventi školního roku 2017/2018, ale sešli se zde i příznivci školy z řad veřejnosti a její  bývalí absolventi. Rada rodičů jako každoročně připravila bohatou tombolu a zajistila hudbu, tentokrát skupinu The Gentleman pop z Milevska. Všichni návštěvníci plesu byli slavnostně naladěni, což se odrazilo ve výjimečné pohodě a atmosféře celé společenské akce. Foto zde.

Děkujeme těm, kteří se na přípravách plesu podíleli a také všem sponzorům.

Seznam sponzorů zde.

MASOPUSTNÍ TÝDENTýden od 19. do 23. února byl v naší škole poněkud odlišný těch ostatních - alespoň co se účesů a oblečení týká. Školní parlament totiž vyhlásil "Masopustní týden" a jeho členové vymysleli pro každý den nějaké téma. V pondělí byl den neobvyklých účesů, úterek se stal dnem šálovým, ve středu si měl každý z žáků přinést svého mazlíka, protože byl den plyšákový. Čtvrtek se stal dnem plným barev. Každá třída si zvolila svoji barvu či barevnou kombinaci, do které se oblékla. Originálně barevný den pojali žáci 7. třídy, kteří vytvořili duhu. Týden jsme zakončili slavnostně - ve společenském oblečení. A která třída se zhostila úkolů Masopustního týdne nejlépe? Bez bodové ztráty, a tím na 1. místě devítka, o 2. - 3. místo se dělily se ztrátou jediného bodu 1. a 7. třída. Malou sladkou odměnu si ale za své snažení odnesli všichni!

Foto zde.

KDO SPORTUJE, TEN NEZLOBÍ!V úterý 20. února mezi nás opět zavítal sportovní klub DA-BA. Pro 3., 4. a 5. třídu si jeho členové připravili v tělocvičně dopoledne plné sportovních soutěží. Za své výkony žáci získali malý dárek a sladkou odměnu.

Dětský karneval

Ve středu 14. února si žákyně druhého stupně připravily zábavný program plný tanečků a her nejen pro mladší žáky, ale také pro děti z celého okolí. Sešlo se spoustu překrásných masek a všichni se skvěle bavili. Navštívili nás princezny, fotbalisté, kočičky, rytíři, strašidla, jednorožci, Minie a Mickey Mouse, Pipi Dlouhá punčocha a mnoho dalších. Všechny krásné masky si můžete prohlédnout ve fotogalerii zde.

Škola nanečistoVe čtvrtek 14. února se místo prvňáků posadili do školních lavic jejich kamarádi předškoláci, kteří si přišli školu vyzkoušet. Téma školy nanečisto bylo aktuální - ZIMA a vše, co k ní patří. Pracovali jsme na interaktivní tabuli, naučili jsme se společně básničku o sněhulákovi, se sněhuláky jsme počítali, sněhuláky jsme kreslili a nakonec jsme si o sněhulácích i zazpívali a zatančili. Zjistili jsme, že budoucí školáci jsou velmi šikovní a my se na ně  již nyní těšíme!

Fotky zde.

Spaní žákovského parlamentu ve školeV pátek 9. února se sešli členové školního parlamentu k přenocování ve škole. Měli k tomu dva důvody. Tím prvním bylo určitě naplánování blízkých akcí - Masopustní týden a Den naruby, tím druhým stmelit partu a užít si trochu zábavy. Večer začal ubytováním a vybalením dobrot od maminek - děkujeme zde všem, které na nás myslely a poslaly něco chutného do bříšek. Poté jsme si zahráli hry na "Mrkanou" a "Co bys dělal, kdyby..." . Při posledním kole druhé hry se již seshora, ze školní kuchyňky, linula vůně špaget alla bolognese, které nám uvařila naše hospodyňka a školnice v jedné osobě, Janička. Po výborné večeři jsme se pustili do hlavní práce, což bylo naplánování dnů Masopustního týdne. Začíná příští pondělí (19.2.) a končí pátkem (23.2.). Zde je přehled dnů:

pondělí - DEN ORIGINÁLNÍCH ÚČESŮ (Překvapte své spolužáky zbrusu novou hlavou!)

úterý - ŠÁLOVÝ DEN ( Vezměte si jako doplněk neobvyklou šálu!)

středa - PLYŠÁKOVÝ DEN (Zabalte si do školy svého mazlíka.)

čtvrtek - BAREVNÝ DEN (Přijďte v barvě své třídy. Jaká to bude? To je na vás všech!)

pátek - SPOLEČENSKÝ DEN (Zakončeme týden ve slavnostním!)

Kromě vymýšlení Masopustního týdne jsme dolaďovali i sobotní Masopustní průvod a březnový "Den naruby", kdy si žáci

2. stupně budou moct vyzkoušet výuku mladších kamarádů (samozřejmě ve spolupráci a pod dohledem jejich učitelek). Večer jsme zakončili opět hrou, tentokrát deskovkou s názvem EGO a večerním kinem. Nejstarší členové žákovského parlamentu si ještě vyžadonili noční hru, při které všem tuhla v žilách krev!

Ráno jsme dali školu do původního stavu, zbaštili moučníky od maminek a vyrazili vzhůru k domovu.

Exkurze do Husitského muzea v Táboře

Poslední parta, která se vydala na výlet do Tábora, byla šestka se sedmičkou.

Na rozdíl od svých kamarádů z prvního stupně jsme nenavštívili Muzeum Lega,

ale Husitské muzeum a táborské podzemí, kde právě naše prohlídka začala. Dozvěděli jsme se, proč jsou pod náměstím podzemní chodby, které měří úctyhodných 14 kilometrů. Že to byly vlastně sklepy pod jednotlivými domy,

které byly propojeny až v poměrně nedávné době. Následovala prohlídka expozic ve vlastním muzeu, kde žáci dostali pracovní listy s otázkami, na něž mohli najít odpovědi právě zde. Po opuštění muzea jsme si dali rozchod, který většina žáků využila k návštěvě nedaleké cukrárny, kde si objednali čaj na zahřátí a koupili něco sladkého na zub.

Sraz po rozchodu byl naplánován na  půl dvanáctou, ale ten největší zážitek z celého výletu byl teprve před námi. Chtěli jsme se ještě společně vyfotit u sochy Jana Žižky, když nás oslovila skupinka jihokorejských studentů a poprosili nás o společnou fotografii. Došlo na vzájemné seznamování a dokonce i na lehkou konverzaci v angličtině. A myslím, že právě toto setkání se nakonec stalo asi tím největším zážitkem z celého výletu.

Ukončení plaveckého výcviku 1. a 2. třídy

Díky předčasně započaté rekonstrukci plaveckého bazénu se nám zkrátil plavecký výcvik

o čtyři lekce. I přesto jsme si z něj odnesli cenné plavecké dovednosti a všichni se alespoň trochu zlepšili v plavecké technice. Nejrychlejšími plavci 1. třídy byli Martin Jícha (39 s), Ája Skořepová (43,9 s) a Šarlota Vrbská (48,1 s). Čísla v závorkách znamenají čas, ve kterém přeplavali délku bazénu - 25 metrů. Ve 2. třídě se nejrychlejšími plavci stali Denisa Bartošová (36,9 s), Kuba Vávra (37,4 s) a Eliška Pecháčková (38 s). Každý účastník plaveckého výcviku si na jeho závěr odnesl "Mokré vysvědčení" a všichni obdrželi krásnou "mokrou" jedničku!

Fotky zde.

Muzeum LEGA Tábor - návštěva čtvrťáků, páťáků, druháků i prvňákůPo návštěvě třeťáků se na exkurzi do Muzea LEGA v Táboře vypravily i zbylé třídy 1. stupně. 18. ledna jej navštívili žáci 4. a 5. třídy, 25. ledna se na návštěvu vydaly děti z 1. a 2. třídy. Všichni nejvíce obdivovali pohyblivé modely na ovládání, expozici Star Wars a mořského světa.

Muzeum Lega TáborMěsíc leden si žáci 3. třídy zpestřili výletem do Tábora, kde navštívili Muzeum Lega.

V úvodu prohlídky se seznámili s příběhem celé historie firmy LEGO a vzniku LEGO kostičky. Poté zhlédli expozici, která čítá přes 1,5 milionu LEGO kostek a jsou v ní k vidění stovky originálních modelů z celého světa. Mezi nejslavnější exponáty patří Socha Svobody, Tower Bridge, Eiffelova věž, indický Taj Mahal, ale i kouzelnická škola v Bradavicích a Springfield s rodinou Simpsonových a jejich sousedy. Nejvíce děti zaujaly interaktivní modely LEGO na ovládání.

Fotky zde.

Kroužek vařeníNaši malí kuchaři zdárně pokračují ve své pilné práci a školou se nese vůně připravovaných dobrot. Co vše již stihli? Pekli sušenky z červené čočky, houstičky

a skořicové šneky, pizzu, slané krekry i vánoční perníčky a super zdravé moderní flapjacky. Nezalekli se ani přípravy ovocného punče a horkého moštu. Vyrobené dobrůtky si malí kuchaři rádi odnáší i domů.

Vánoce na dobříšském zámku

V předvánočním čase si žáci 3., 4., 5. a 7. třídy zpestřili školní život výletem na zámek na Dobříši. Zde byly v jednotlivých zámeckých komnatách k vidění betlémy nejen od současných betlémářů z Příbramska. Betlémy byly z těsta, ze dřeva, z chleba a ze všech možných různých materiálů. V poslední místnosti jsme však viděli asi ten pro děti nejkrásnější, nejzajímavější a nejpozoruhodnější betlém – jednotlivé figurky totiž představovaly pohádkové postavy z večerníčků a dětských animovaných filmů: Mimoňové, Chipmunkové, Máša a medvěd, želvy Ninja, víla Amálka, Spejbl s Hurvínkem a Máničkou, Šmoulové, Shrek, Asterix a Obelix a mnoho dalších. Tento betlém je unikátní v tom, že každý rok v něm přibude další nová pohádková postava – to podle toho, co je zrovna mezi dětmi hitem. Po prohlídce expozice si žáci mohli koupit drobné upomínkové předměty v infocentru, které sídlí v zámku. Zbývající čas do odjezdu zpět do Kosovy Hory jsme vyplnili rozchodem po dobříšském náměstí. A i když nám počasí moc nepřálo a celou dobu drobně pršelo, byl tento výlet jistě příjemným zpestřením na závěr roku 2017.

Předvánoční výlet druháků do Příbrami

Ve středu 20. prosince 2017 vyrazila druhá třída na předvánoční výlet. Zúčastnili se všichni žáci kromě jednoho, který s námi nemohl vyrazit kvůli nemoci.

Cesta mikrobusem do Příbrami proběhla v dobré náladě. K hornickému muzeu jsme dorazili včas, abychom se ještě stihli vyfotit před vchodem. Poté se nás ujal pan havíř. Ten nás doprovodil do podzemí. Zde jsme si užili cestu důlním vláčkem. Havířům, kteří zde měli štědrovečerní šichtu, jsme zazpívali koledu. Za odměnu nás havíř vzal do svého domku, kde už na nás čekala jeho žena s tradiční štědrovečerní hostinou – na stole nechyběl kuba nebo vánočka. S dětmi hovořila havířka také o vánočních zvycích – pouštění svíčky v ořechových skořápkách, krájení jablka či házení střevícem. Nakonec si i děti odnesly drobný dárek a vydali jsme se zpět k domovu.

Bruslení

V pondělí 18. prosince 2017 si všichni žáci ZŠ Kosova Hora mohli užívat předvánoční bruslení na zimním stadionu v Sedlčanech. Nejprve vyrazili žáci prvního stupně se svými učitelkami. Přestože někteří stáli na bruslích poprvé, všichni si tento sportovní zážitek velmi užili, a to bez zranění. Poté je na ledě vystřídali žáci druhého stupně, kteří si již zkušeně a bez větších potíží užívali jízdu.

Fotky zde.

Skokan a Borec Sedlčan V pátek 8. 12. se vybraní žáci ze 4.–9. třídy zúčastnili soutěže Borec a Skokan v Sedlčanech. Naši žáci bojovali s velkým nasazením a vyplatilo se. V soutěži Skokan ve svých kategoriích obsadili     1. místo Terka Nouzecká a Aneta Chábová, 2. místo Vašek Šimánek a 3. příčku vybojoval Standa Krejza. V klání o Borce Sedlčan se nejlépe umístila Aneta Chábová, získala příčku nejvyšší.           3. místo ve své kategorii obsadila Nikča Gabajová a mezi chlapci byl Standa Krejza taktéž třetí. Ani další naši závodníci ostudu rozhodně neudělali.

Všem zúčastněným žákům patří velká pochvala za úspěšnou reprezentaci naší školy.

Fotky zde

Výsledkové tabulky zde.

Plavecký výcvik žáků 1. a 2. třídy

Ve čtvrtek 7. prosince jsme v plaveckém bazénu v Táboře zahájili povinný plavecký výcvik. Každý čtvrtek zde budeme absolvovat dvouhodinovou lekci plavání, vyjma prvního lednového týdne, kdy se prostory bazénu čistí. Plavecký výcvik je plánovaný do 22. února 2018. Našim malým plavčíkům

přejeme radost z  učení a úspěšné absolvování výcviku.

Mikuláš a čerti

I na základní školu v Kosově Hoře zavítali v úterý 5. prosince Mikuláš s andělem a pekelnými pomocníky. Čerti rozdávali všem zlobivcům uhlíky a hrozili, že si je odnesou do pekla. Krásný andílek naopak rozdával všem dětem balíčky plné sladkostí. Děti přednášely básničky či zpívaly písničky. Nakonec se Mikuláš s dětmi rozloučil a řekl, že si jejich sliby o polepšení přijde zase za rok zkontrolovat.

A je to

Řemeslná soutěž "A je to" na SOU Sedlčany o. p. s. na Červeném Hrádku. Žáci deváté třídy si odsud odnesli druhé místo za zdění z cihel (Jaroslav Loch a Vojta Kouklík) a třetí místo za mostní konstrukci ( Michal Jiráček a Tadeáš Turek).

Vánoční jarmark

Ve čtvrtek 30. listopadu měli žáci a zaměstnanci školy milou povinnost přivítat návštěvníky školního vánočního jarmarku. Mimo nákupu vánočních dekorací

a aranžmá vyrobených žáky školy a jejich pedagogy mohla přítomná veřejnost zhlédnout vystoupení žáků prvního stupně i sedmé a deváté třídy.

Schola Pragensis

Žáci deváté a osmé třídy navštívili ve čtvrtek 23. listopadu 2017 veletrh středních odborných škol, odborných učilišť a gymnázií v Praze. Obrovská budova kongresového centra nabízela čtyři patra plná prezentací jednotlivých škol různých oborů. Žáci na vlastní oči viděli zásah budoucích policistů, dokonce si i vyzkoušet střelbu ze zbraně. U mladých chemiků si vyzkoušeli několik pokusů s ohněm. Snad nejvíce je zaujala veterinární střední škola, kde si směli dokonce pohladit či pochovat exotická zvířata. Shlédli vystoupení tanečních škol, mohli se nechat vyfotografovat, nafilmovat a zapojit se do soutěží o různé ceny. Celkově se žákům akce velmi líbila a doufejme, že výběr jejich budoucího studia nebo povolání bude nyní snazší.

Veletrh škol v Benešově i u násVe středu 15. listopadu navštívili žáci osmé a deváté třídy veletrh škol v Benešově. V kulturním domě KC KARLOV se prezentovaly střední odborné školy, odborná učiliště i gymnázia středočeského kraje z Benešova a okolí. Žáci se mohli dotazovat a získávat informace o školách, které je zaujaly. Akce měla podpořit žáky při výběru svého budoucího studia či povolání.

Současně probíhala prezentace škol v odpoledních hodinách na ZŠ Kosova Hora, kde jednotliví zástupci škol ze Sedlčan (GOA Sedlčany, SOU Sedlčany, SOU Sedlčany o.p.s.), Příbrami (ISŠ HPOS Příbram), Benešova (VOŠ a SZeŠ Benešov) i Tábora (VOŠ, SŠ a COP) představili své studijní obory.

SPORTOVNÍ HRY A SOUTĚŽE S DA-BA

Povltavský sportovní klub DA - BA, se kterým naše škola udržuje dlouhodobou spolupráci, si pro naše nejmladší žáky z první a druhé třídy přichystal sportovní hry a soutěže. Cílem těchto aktivit, jež byly zaměřeny na rychlost i obratnost našich žáčků, bylo nejen samotné závodění, ale i motto Povltavského sportovního klubu, protože - KDO SI HRAJE, TEN NEZLOBÍ!

DRAKIÁDA

Po úspěšné Drakiádě z loňského školního roku jsme se letos opět pustili do výroby draků, abychom při jejich pouštění ukázali svoji šikovnost a kreativitu. V pátek

3. listopadu se pak na obloze nad loukou nad hřbitovem opět prohánělo hejno draků, kteří se předváděli v celé své  kráse a soutěžili i v délce letu.

HALLOWEEN

Ve středu 1. listopadu si žáci navštěvující volitelný předmět "Konverzace

v anglickém jazyce" pod vedením p. uč. Kristýny Machačové připravili malé překvapení v podobě halloweenského průvodu. Maškary na své obchůzce školou navštívily všechny třídy. Paní učitelka povyprávěla o tradici Halloweenu

v anglosaských zemích a rozpustilé masky žákům i učitelům pomalovaly tváře.

Fotky zde.

Řemeslná soutěž "ZKUSME SI TO"

Žáci 9. třídy se ve středu 25. října 2017 zúčastnili řemeslné soutěže "ZKUSME SI TO" na SOU v Sedlčanech. Vyzkoušeli si různé činnosti v odborných dílnách. V učebním oboru cukrář zdobili perníčky, u karosářů brousili a vyráželi svá jména do kovových plíšků. V zahradnické dílně si vyzkoušeli dušičkové aranžování, u lesních mechanizátorů sekali sekyrou a poznávali různé druhy stromů a keřů. Kuchaři je naučili připravovat chutné kanapky a kadeřnice jim představily zajímavé prostředky, se kterými pracují v provozovně. Na závěr shlédli barmanskou show žáků SOU Sedlčany.

Fotografie zde.

Výroba dušičkových věnců

Spolek MaPa uspořádal ve středu 25. října 2017 na obecním úřadu v Kosově Hoře mezigenerační setkání. Nad výrobou dušičkových věnců se společně sešlo několik šikovných seniorek (klientek spolku) a některé děti z naší školy.

Více najdete zde.

Florbalový turnaj

V úterý 17. října a ve čtvrtek 19. října se žáci školy zúčastnili okrskového

turnaje ve florbale pořádaném ve sportovní hale GaSOŠE Sedlčany.

V kategorii 6. a 7. tříd nás reprezentovalo mužstvo ve složení: V. Pomahač, J. Bartoš, M. Bréda, M. Pecháček, V. Šimánek, V. Štěpánek, J. Vyskočil a V. Zikán.  Za starší žáky jel bojovat tým vybraný z 8. a 9. třídy: J. Čelůstka, V. Pittner, M. Křemenák, S. Krejza, D. Kraif, T. Turek, M. Barták, V. Kouklík a M. Jiráček. I přesto, že naši hoši bojovali s velkým nasazením a herním zápalem, nepodařilo se jim obsadit medailové místo.                                                                                         Za jejich opravdovou a poctivou hru a dobrou reprezentaci školy jim však patří náš obdiv a dík!

Fotky 6. a 7. tř. , 8. a 9. tř.

INFORMACE K ODEBÍRÁNÍ DOTOVANÝCH MLÉČNÝCH VÝROBKŮ

Vážení rodiče,

v současné době nejsou dořešené ceny pro dotované mléčné výrobky, proto společnost Laktea prozatím  nepřijímá objednávky. Více se dozvíte na stránkách www.laktea.cz. Vybrané peníze na září a říjen budou převedeny na měsíce listopad a prosinec, popř. si je můžete vyzvednout u p. Pechové.

Děkujeme za Vaši trpělivost a pochopení!

Závody regionálních škol ve vytrvalostním běhu v Sedlčanech

Ve středu 4. října se vybraní žáci naší školy zúčastnili soutěže ve vytrvalostním běhu v Sedlčanech. Zde si poměřili síly se svými vrstevníky z okolních škol. Ne pro všechny naše závodníky to byl úkol snadný, ale všichni statečně bojovali a do cíle doběhli. Z naší skupiny běžců se nejlépe dařilo děvčatům, Elišce Pecháčkové ze 2. třídy a Adélce Vávrové z 5. třídy. Obě děvčata ve svých kategoriích obsadila krásná  6. místa. Gratulujeme!  Fotky zde.

KROUŽEK VAŘENÍ

Kroužek vaření jsme společně zahájili ve středu 3. října s osmi žáky z 2. až 5. třídy. Odehrává se ve cvičné kuchyňce, kde jsme našli veškeré vybavení potřebné k vaření. Po organizačních informacích jsme se vrhli na přípravu sušenek cookies z mouky z červené čočky s čokoládou. Prvotní nedůvěra z neznámé suroviny byla po upečení sušenek rozptýlena. Všem chutnalo a těšíme se na příští setkání při přípravě palačinek. Fotky zde.

Cyklistika s DA-BA

Ve středu 27. září pro žáky ze 2. až 5. třídy sportovní klub DA-BA opět uspořádalv rámci dopravní výchovy cyklistické závody. Na pořadu dne bylo nejen předvádění cyklistických dovedností, ale i kontrola vybavení a seřízení kol, zásady bezpečnostipři jízdě a používání ochranných pomůcek, zejména cyklistické přilby. Všechny dětise při samotném cyklistickém závodu v rychlosti a obratnosti snažily o co nejlepšívýkon a závodily, co jim síly stačily! Fotky zde.

Adaptační kurz sedmáků

Poté, co junáckou základnu na Červeném Hrádku opustila první třída, si sbalili batohy a spacáky žáci 7. třídy a v úterý ráno, dne 26. září, se s „plnou polní“ vydali tím samým směrem. Když jsme pěšky dorazili na místo, sedmáků se ujal opět Míra Boubal, který pro ně měl připravený pestrý celodenní program venku na čerstvém vzduchu. Celá akce měla za cíl stmelit kolektiv 7. třídy pomocí různých sportovních aktivit a soutěží, což se občas jevilo jako nadlidský úkol. Někteří se ukázali jako dobří týmoví hráči se smyslem pro fair play, jiní se však teprve museli učit, jak je důležité tahat za jeden provaz, respektovat názory druhých a chovat se fér nejen ke svým spolužákům, ale nastavit zrcadlo i sobě samým. Vyvrcholením prvního dne se stala příprava ohýnku pro opékání buřtů. Zde děti opět musely projevit týmového ducha a poradit se, jak na to. Po večeři dostali žáci hádanku a jejich správná odpověď jim mohla prodloužit večerku. Ale protože nedokázali dát hlavy dohromady, hádanku bohužel nerozluštili a ještě jim hrozilo zkrácení večerky o 15 minut. Ovšem ve chvíli, kdy jsme společně v klubovně před spaním rekapitulovali den, nás navštívily 2 bílé paní, takže se večerka stejně nakonec protáhla☺. Druhý den ráno, hned po snídani, si žáci opět obuli botasky a vyrazili ven, aby pokračovali v připraveném programu. Těsně před polednem byl program ukončen, společnými silami jsme objekt uklidili, rozloučili jsme se s Mírou Boubalem a vyrazili zpět do Kosovy Hory, kde jsme náš adaptační kurz zakončili obědem ve školní jídelně. A nakolik že se podařilo stmelit kolektiv sedmé třídy? To ukáže čas...

Jednodenní adaptační pobyt prvňáčků

Pondělí 25. září nebyl pro naše prvňáčky jen tak obyčejným školním dnem. Vydali se na junáckou základnu na Červeném Hrádku, kde pro ně byl připravený, pod taktovkou Míry Boubala, den plný her a dobrodružství. Během hraní si vyzkoušeli, jak důležité je pracovat jako jeden tým, pomáhat si a být jeden druhému kamarádem. Také zjistili, že je velmi důležité bojovat poctivě a mít oporu  ve svém třídním druhovi. Utvrdili se v základních třídních pravidlech, např. že mluví pouze jeden a ostatní poslouchají, že dávat pozor při zadávání úkolu se opravdu vyplácí a  že si navzájem musíme naslouchat.  Naši prvňáčci vše bezvadně zvládli. Držíme jim palce a přejeme jim, aby se z nich stala dobrá parta – přesně jako na Červeném Hrádku! Na závěr udělujeme Adámkově babičce, paní Lence Havlíčkové, řád „Zpívající špagety“ nejen za  výborný oběd, ale i za pěkné chvíle s písničkami.

Nábor Rugby clubu Sedlčany

Ve druhém školním týdnu proběhly v hodinách tělesné výchovy nábory Rugby clubu Sedlčany pod vedením trenéra Miloše Vodrážky. Žáci i žákyně všech tříd okusili vzorový trénink mladých rugbystů a zahráli si soft variantu této zajímavé hry. Zájemci si odnesli nezávaznou pozvánku na tréninky klubu, někteří z nich se již svého prvního zúčastnili. Tak, ať vás rugby baví! Fotky z náborů zde.

Školní rok 2017/2018 začal

Slavnostní zahájení nového školního roku proběhlo na školním hřišti 4. září 2017. Po uvítací řeči ředitele školy k žákům promluvil též starosta Kosovy Hory pan Martin Krameš. Nové prvňáčky pak přivítali žáci 9. třídy předáním květin a batůžků se sladkostmi. Poté se děti pod vedením svých třídních učitelů odebraly do tříd, kde získaly potřebné úvodní informace.

Všem přejeme úspěšný školní rok!

Zahájení školního roku 2017/2018

Prázdniny utekly jako voda a žáci se již těší zpátky do školy.

Nový školní rok zahájíme v pondělí 4. září v 8:15 hodin na školním hřišti (v případě špatného počasí v tělocvičně). Vyučování bude končit do 10:00 hodin. Prosíme, aby si děti již přinesly přezůvky. Družina bude otevřena od úterý 5. září.

Na zahájení školního roku srdečně zveme nejen rodiče prvňáčků. Těšíme se na Vás!

Příspěvek pro prvňáčky

Rodiče našich nových prvňáčků si mohou vyzvednout příspěvek od obce Kosova Hora ve výši 1000 Kč na obecním úřadě.

Sešity na školní rok 2017/2018

Balíčky sešitů na další školní rok pro žáky 2. až 9. třídy jsou od 31. července k zakoupení v prodejně papírnictví SAMBA v Sedlčanech v Nádražní ulici (dole na rohu náměstí TGM). Dostanete slevu 12% a k tomu dáreček. Obsah a ceny balíčků podle ročníků naleznete zde.